Hányféle nézőpont

hányféle nézőpont

Az előadások a következő témára: "Egy posztmodern regény: Ottlik Géza: Iskola a határon"— Előadás másolata: 1 Egy posztmodern regény: Ottlik Géza: Iskola a határon 2 1. Hányféle nézőpont beszéljük a nyelvet, vagy a nyelv beszél minket?

ha a látás plusz 3

Néma gyereknek…: az emlékirat szerzője képtelen anyjának megfogalmazni, mi a baja Többszöri nekifutás: az elbeszélő bizonyos jeleneteket többször elmond, pontosít, ezzel emlékművet állít a nyelv elégtelenségének az írásról ír Szavak nélkül: a fiúk kialakuló barátsága arról ismerszik meg, hogy szavak nélkül is értik egymást egy felmordulás, egy sapkaigazító mozdulat Saját kódrendszer: menedékük hányféle nézőpont színházasdi, ahol hányféle nézőpont másik jelrendszerre váltanak át 4 3.

Intertextualitás: szövegek párbeszéde Nem azé, aki fut: a regény többször idézi Szent Páltól fejezetcím, felirat egy kőszegi ház falán — az idézet átértelmeződik, a két fiú kétféle magatartásává Esterházy Péter, kortárs írónk egyetlen lapra másolta kézírással a regény egész szövegét Előképek: Robert Musil: Törless iskolaévei; Golding: Legyek ura A cím többértelműsége: a felnőttkor határa, a felnőtté válás iskolája 5 4.

A történet visszatér Ebben a tekintetben a regény átmenet modernség és posztmodern közt Bizonyos részeiben azt mutatja, mennyire egyhangú volt az iskolai lét, mennyire nem történt hányféle nézőpont Ennek a világürességnek az ábrázolása modern vonás Másutt azonban eseménydús: ez már a posztmodern jele 6 Milyen nézőpontokból ismerjük meg a történetet?

az életkorral összefüggő hiperopiát nevezzük

Lásd még