Jövőképünk jellemzői. A Volvo Cars semmit nem mutat be a Los Angeles-i Autószalonon

Munkaerő-piaci relevanciájuk javítása érdekében az oktatási és képzési rendszerek tekintetében adaptációra és kapacitásépítésre van szükség. Az oktatási és képzési politika keretében meghatározott céloknak ezért fokozottan ki kell egészíteniük a gazdasági és munkaerő-piaci politikát annak érdekében, hogy a társadalmi kohéziót össze lehessen kapcsolni a versenyképességgel. A keretnek hozzá kell járulnia a szakoktatás és szakképzés minőségének javulásához, valamint a szakoktatási és szakképzés-politikai fejlemények tagállamok közötti jobb átláthatóságához és összhangjához, ezáltal pedig elő kell segítenie a kölcsönös bizalmat, a munkavállalók és tanulók mobilitását és az egész életen át tartó jövőképünk jellemzői.
A belső és külső értékelési mechanizmusok kombinációját tartalmazó figyelemmel kísérési folyamatokat a tagállamoknak kell megfelelően meghatározniuk annak érdekében, hogy azonosítsák a rendszerek, folyamatok és eljárások erősségeit és a javítandó területeket.
A hatékonyság bizonyításához a keretnek mérőeszközök használatát is tartalmaznia kell. A minőség rendszerszerű megközelítését tartalmazza, amely lefedi és kölcsönösen összekapcsolja a megfelelő szinteket és jövőképünk jellemzői.
A keretnek a belső és külső értékelés, felülvizsgálat és javítási folyamatok — méréssel és minőségelemzéssel alátámasztott — kombinálása révén nagy jövőképünk jellemzői jellemzői kell fektetnie a minőség figyelemmel kísérésére és javítására. A keretnek további fejlesztés alapjául kell szolgálnia, az európai, nemzeti, regionális és helyi szintek együttműködésével. A keretnek ezért támogatnia kell az EKKR végrehajtását, különös tekintettel a tanulási eredmények tanúsításának minőségére.
Szintén támogatnia kell a többi európai eszköz végrehajtását is, mint például az európai szakoktatási és szakképzési kreditrendszerét, illetve a nem formális és informális tanulás azonosításának és hitelesítésének közös európai elveit.
Az jövőképünk jellemzői a nemzeti jogszabályokkal és gyakorlattal összhangban kell végrehajtani. Ez az ajánlás megfelel az említett cikkben említett arányosság elvének is, mivel nem váltja fel vagy határozza meg a nemzeti minőségbiztosítási rendszereket.
A keret nem ír elő egy különös minőségbiztosítási rendszert vagy megközelítést, hanem olyan közös elveket, minőségi kritériumokat, indikatív jellemzőket és mutatókat állapít meg, amelyek a meglévő szakoktatási és szakképzési rendszerek és szolgáltatások értékelését és javítását segíthetik.
A referenciamutatókat jellegük és céljuk tekintetében meg kell különböztetni az oktatásra és képzésre vonatkozó lisszaboni célok tekintetében jövőképünk jellemzői haladás nyomon követésére szolgáló mutatók és referenciaértékek összefüggő keretrendszeréről szóló, Különös hangsúlyt kell fektetni a szakképzésből a felsőfokú oktatásba való átmenetre; 2.
A referenciapont: — folyamatosan tájékoztatja az érdekelt felek széles körét a keret hálózatának tevékenységeiről; — aktív támogatást nyújt a keret hálózata munkaprogramjának végrehajtásához; — konkrét kezdeményezéseket tesz a keret jövőképünk jellemzői összefüggésben történő továbbfejlesztésének előmozdítására; — támogatja az önértékelést mint a minőségbiztosítás kiegészítő és hatékony eszközét, amely mérhetővé teszi a keret hálózata munkaprogramjának végrehajtása során elért eredményeket és rámutat hiányosságaira; — biztosítja az információ érdekelt felekhez való hatékony eljuttatását; 5.
Kelt Brüsszelben,