Látás hercben,

Egyetlen látás sem vész el - jozsefistvan.hu
Szükségünk van a Hz-re vagy sem? Rövid értekezésünkben igyekszünk választ adni erre a sokakat érdeklő kérdésre.
Biztos, hogy annyira fontos ez? Nem lehet, hogy először a konfiguráció látás hercben elemébe kellene némi pénzt fektetni?
Cikkünk végére kiderül, hogy a válasz alapvetően egyszerű, de azért célszerű figyelembe venni az egyedi igényeket, elkerülve az általánosítást. Ide tartozik az is, hogy nem feltétlenül rendelkezik mindenki a szükséges receptorokkal a különbségek felismeréséhez: vannak, akik szinte azonnal észreveszik, látás hercben, akiknek kell egy kis megszokás, és olyanok is akadnak, akik soha az életben nem fogják igazán látni a különbséget, önhibájukon kívül. Lássuk először a frame rate-et, az fps-t frames per secondazaz az egyedi látásműtétek másodperc alatt megjelenített képkockák számát.
Nem árt tisztázni, hogy az emberi látás érzékenysége és felbontása egyénenként változó.
Egyetlen látás sem vész el
Átlagosan a szemünk képet tud megkülönböztetni 1 másodperc alatt, s ha ennél többet látunk, azt látás hercben mozgásként érzékeljük.
Gyors egymásutánban 13 ezredmásodperces időközönként vetített képek látás hercben is képesek lehetünk egy specifikus kép beazonosítására, de olyan is előfordul, hogy több, szaporán váltakozó képet egynek észlelünk például egy 10 ms-ig felvillanó zöld, majd egy 10 ms-ig tartó vörös fényt egyetlen sárga villanásként látunk.
A leggyakrabban szajkózott zöldséget, miszerint csak 30 fps-t látunk, és ennél több nem kell játékhoz sem, nagyon könnyen megcáfolhatjuk: elég csak felmenni YouTube-ra, és összehasonlítani látás hercben 30 fps-es és egy 60 fps-es videót. Ha a különbség nem fogja azonnal kisütni a szemünket, akkor azok közé tartozunk, akiknek az érzékelése alacsony ezen a téren, de a legtöbb ember azért észreveszi.
Az igaz, hogy 25 fps-től már folyamatos mozgást látunk, de minél magasabb az fps értéke, annál simábbnak látjuk azt.
Látás hercben - jozsefistvan.hu
Ez játékokban meghatározza a maximális fps-t, és bár a GPU ettől függetlenül többet is kipréselhet magából, valós időben csak annyit fogjuk érdemben látni, amennyit a képfrissítésünk enged.
Multiplayerben ez óriási előnyt jelent, hiszen reakcióidőnk pontosabban annak közvetítése a számítógép felé is javul, ha gyorsabban és pontosabban jelenik meg szemünk előtt a játékmenet. Kétféle renderelési metódus lehetséges. Az látás hercben, mikor a gép azonnal kirajzolja a képkockát, amint befejeződött a render ez a vertikális szinkronizáció hiánya, ismertebb nevén kikapcsolt VSynca másik pedig, mikor a masina megvárja, míg a monitor készen áll a látás hercben, mielőtt még elküldené a renderelt frame-et ez a vertikális szinkronizáció, azaz VSync.
Az eredmény az lesz, hogy a kép felső része látás hercben az előző frame-et mutatja, de onnatól, ahol beérkezett a friss, videokártya-küldte infó, már az új frame tárul szemünk hyperopiás kezelésem van, létrehozva a vízszintes vonal ak formájában megjelenő képtörést, ami legkönnyebben gyorsan mozgó képet bámulva ismerhető fel.
Ez rosszul hangzik, de van előnye is: a GPU és a kijelző közötti késleltetés csökken, mivel a renderelt képkockák azonnal megjelennek.
Szükségünk van a Hz-re vagy sem? - PROHARDVER! Monitor teszt - Nyomtatóbarát verzió
Az első bufferbe kerülnek azok a frame-ek, melyeknek éppen a feldolgozása zajlik, míg a második bufferbe az a frame kerül, amit éppen nézünk, de ez a frissítés közben soha nem cserélődik csak két refresh közötts emiatt mindig csak teljesen lerenderelt képkockát látunk és búcsút inthetünk a képtörésnek, viszont cserébe látás hercben megnő az input lag. Röviden a magas képfrissítési rátával nem a képminőség javul, hanem a mozgás megjelenítésének folyamatossága illetve az input válaszidejemégpedig nem is keveset.
Az alant látható demonstráló videókban látás hercben ugyanazt a tartalmat 60,és Hz-en. Most akkor kell vagy nem?
Szükségünk van a 144 Hz-re vagy sem?
A Hz-es monitorok térnyerése leginkább az ár mérséklődésének és az egyre jobban köztudatba épülő esportnak köszönhető. Pontosan ezért esett nehezére sokunknak a váltás, mert jó ideig nem is volt értelmes alternatíva, és csak tájékán kezdett javulni a helyzet reád tekintünk, Samsung RZde néhányunk még ezt követően is évekig kitartott a régi technika mellett.
Manapság ezek a készülékek jellemzően szotyiárban vannak, ezért ha videokártyánk még képes átalakítóval analóg jelet továbbítani, akkor igenis nagyon kellemes opciónak tekinthetők látás hercben esetén. Még mindig.
- A látásélesség romlásával különböztesse meg
- ГЛАВА 86 Когда Сьюзан, едва переводя дыхание, появилась в дверях кабинета коммандера, тот сидел за своим столом, сгорбившись и низко опустив голову, и в свете монитора она увидела капельки пота у него на лбу.
- - Это знали и октопауки, и я .
Ugyanakkor az is érthető, ha már egyáltalán nem szeretnénk ilyesmiben gondolkodni, mivel nem mindenki áldoz élvezettel a múlt nagyjainak oltárán, vagy ha áldozna is, a birtokában lévő modern hardver már nem feltétlenül engedi ezt.
Nyilván, ha limitált anyagi látás hercben rendelkezünk, lesznek kompromisszumok, melyeket kénytelenek leszünk megkötni, ha magunk mögött hagynánk a dicstelen 60 Hz-es múltat. A legolcsóbb Hz-es monitorok gyakorlatilag egytől-egyig TN panellel készülnek, aminek megvan a maga árnyoldala: leginkább a színek pontos visszaadása, valamint a betekintési szög szenved csorbát, cserébe viszont ez a leggyorsabb válaszidővel rendelkező paneltípus, és élvezhetjük a magas frekvencia egyik nagy előnyét, a kevesebb képtörést screen tearing is.
LG 24GM77melyek bekalibrálva látás hercben már tűrhető színekkel rendelkeznek akár még meg is közelíthetik némelyik alsó kategóriás IPS szintjétés bár még mindig nem valók hobbi Photoshophoz, médiatartalmak fogyasztására már elfogadhatók.
A legélénkebb színorgia kétségtelenül látás hercben IPS panelekkel érkezik el otthonunkba, de szintén listázhatunk néhány hátulütőt: a jelentősen magasabb árképzést, az úgynevezett IPS glow jelenséget és a TN-nél valamivel lassabb válaszidőt.
Ez sok mindentől függ. Mennyire fontos számunkra a képminőség, és hajlandóak vagyunk-e áldozni belőle a reakcióidő oltárán?
Ha komolyan gondoljuk a játékot, netán kompetitív törekvéseink is vannak, akkor mindenképpen érdemes váltani; olyan óriási minőségbeli ugrást fogunk tapasztalni mozgóképet látva a 60 Hz-hez képest, hogy arra szavakat találni is nehéz, és nem túlzunk, amikor azt mondjuk, itt például valamilyen pörgős online lövölde esetén bizony számíthat minden egyes milliszekundum.
Nem is akarunk majd visszaülni lassabb panelek elé, talán még webszörfözni se. Ha az ember egyszer megszokja a jót Ez terjedt el a köztudatban, ezt tekintjük elégnek — pedig nem kellene. Ehhez a színek miatt minden bizonnyal az IPS-t részesítenénk előnyben, és ha rendelkezünk a szükséges pénzzel, meg is vehetjük azt a kinézett, 60 Hz feletti tartományban korzózó modellt.
Hogy miért?
Ennek az ellenkezője is igaz, tehát egy 60 Hz-es kijelzőn is érdemes 60 fps fölé menni a javuló reszponzivitás miatt, mert ezt nem csupán a képfrissítés határozza meg, hanem a frame rate-tel együtt definiálódik. Lássunk egy példát, melyben fps-sel játszunk 60 Hz-en, bekapcsolt VSync-kel. A GPU elkezdi a képkocka renderelését, amint az input megtörtént.
Ha az egyenletbe belevesszük a monitor input lagját, a processzoridőt és a hálózati késést, akkor kiderül, hogy a bevitel és annak megjelenítése között simán eltelhet akár 50 ms vagy több is.
Ha kilőjük a vertikális szinkronizációt, a GPU szüntelenül rendereli a frame-eket, függetlenül a kijelző frissítésétől, és 5 ms-enként végez látás hercben.
Látás hercben
Mivel a panelnek nem kell megvárnia a frissítési fázis végét, nyomban meg tudja látás hercben a frame-et látás hercben csak egy részét. Igaz ugyan, hogy szemünk előtt effektíve nem fog 60 képkockánál több cikázni 1 másodperc alatt, viszont a bevitel és annak eredménye közt 16,7 helyett mindössze 5 ms fog eltelni amihez hozzájönnek a már említett plusz késésekergo javul a reszponzivitás, még ha nincs is meg az a folyamatosság-érzés, mint, esetleg több hertzen.
- Gyakorlatok a rövidlátás eltávolítására
- Egyetlen látás sem vész el A látás különböző nézőpontok kombinálása Kecsketej és látás tadalafil és látás, Mi az elektro-látás stimuláció?
- Látás hercben Színtévesztés teszt - adamdesign.
Ne keseredjünk el, ha nincs elég készpénz Hz-es IPS-re, mert alkalmi játékhoz, látás hercben szemlélethez azért megteszi a 60 Hz is, ha másban nem is, de legalább képminőségben, bár mi a "felhőtlen rekreáció" fogalmát erőteljesen kiterjesztjük a vagy több hertz mezsgyéjére.
Tudjuk, hogy kicsit szélsőséges nézőpont ez, és sokan nem értenek vele egyet, de szerintünk a pihenési idő során is érdemes maximalistának lenni.
Persze lehetőség szerint itt IPS-re gondolunk és inkább 75 Hz-esre, ha tehetjük; már az is lényegi előrelépés a hoz viszonyítva. Mint azt láthattuk, csak tőlünk és prioritásainktól függ, hogy valóban profitálunk-e a többletkiadást jelentő, magasabb képfrissítésből vagy sem. Akárhogy is, vásárlás előtt mindenképpen javasoljuk " Milyen monitort vegyek?